FacebookInstagramTwitterContact

 

Bridge Closure           >>           Signage Installation Works           >>           Landslide Caution           >>           Re-verification and Calibration Accuracy Reading           >>           History Oratory Competition           >>           Pentas’24 Programme Visit           >>           Belait District Flag Hoisting Ceremony           >>           Flag Hoisting Ceremony           >>           Textile Exhibition           >>           Reception Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


DBP Terima Lawatan Sekolah Rendah Cedar


PEGAWAI Bahasa, Dayang Hajah Rasiah binti Haji Tuah juga selaku Penolong Ketua Bahagian Penerbitan dan Pemasaran DBP semasa menyampaikan taklimat ringkas mengenai pengenalan, visi dan misi penubuhan DBP.

 


 May 15th, 2018  |  01:53 AM  |   421 views

BERAKAS

 

Seramai 30 pelajar dari Sekolah Rendah Cedar, Republik Singapura mengadakan lawatan empat hari ke tempat-tempat menarik di negara ini, termasuk turut mengadakan lawatan ilmiah ke beberapa bangunan kementerian dan jabatan-jabatan kerajaan, di sini.

 

Rombongan sekolah berkenaan mengadakan lawatan terakhir mereka ke Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan, di sini, antara lain bertujuan bagi melihat kebudayaan dan sejarah negara ini serta berkongsi ilmu pengetahuan dalam bidang akademik juga kebudayaan.

 

Rombongan terdiri daripada pelajar Tahun 5 itu diiringi oleh seramai enam guru, termasuk Naib Pengetua sekolah berkenaan, James Peh.

 

Pada lawatan tersebut, rombongan dialu-alukan oleh Pegawai-pegawai dari DBP, di mana Pegawai Bahasa, Dayang Hajah Rasiah binti Haji Tuah juga selaku Penolong Ketua Bahagian Penerbitan dan Pemasaran turut menyampaikan taklimat ringkas mengenai pengenalan, visi dan misi penubuhan DBP.

 

Menerusi lawatan itu juga, para pelajar berpeluang mengikuti aktiviti-aktiviti dan meninjau pameran yang diadakan oleh Bahagian Majalah dan Sastera, Bahagian Pembinaan dan Pengembangan Bahasa serta Bahagian Reka Bentuk dan Seni Lukis.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Talks With The Taliban - No Women Allowed

 2024-07-03 00:56:49

Tesla Surprises With Better Than Expected Car Sales

 2024-07-03 00:30:09