FacebookInstagramTwitterContact

 

Failing to Pay Employee Contribution           >>           'Operasi Kabat'           >>           Announcement of New Publication Book of Department of Museums           >>           Contract Signing           >>           'Musyawarah Mastera 2024'           >>           4WD Ambulance Handover Ceremony           >>           Seminar on Reginal Climate Action Collaboration           >>           Haj and Umrah Review Session           >>           Official Visit to the Consulate General of Brunei Darussalam           >>           Advance Check-In for Intending Haj Pilgrims           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Kejohanan Bola Jaring Asia M1 : Royal Bees Intai Tempat Ke-5


BERANGKAT menyertai pasukan Negara Brunei Darussalam ialah Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah binti Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah selaku Kapte

 


 September 7th, 2018  |  12:18 PM  |   581 views

SINGAPURA

 

Pasukan Bola Jaring India terpaksa akur apabila tewas kepada Skuad Bola Jaring Negara Brunei Darussalam dengan keputusan 41-51 pada Kejohanan Bola Jaring Asia M1 (M1 ANC) Edisi Ke-11 yang sedang berlangsung di Pusat Sukan Singapura.

 

Pasukan Singapura juga berhasil mendapatkan kemenangan pertama pada pusingan kedua kejohanan setelah menewaskan Pasukan Malaysia dengan jaringan 56-55. Manakala Pasukan Sri Lanka masih kekal sebagai pasukan bertahan susulan kejayaannya menunduki pasukan Hong Kong dengan kelebihan 23 jaringan (71-48).

 

Pada suku pertama perlawanan di antara India dan Brunei Darussalam menyaksikan pasukan India mengungguli permainan dengan mendahului lapan jaringan.

 

Namun pasukan negara tidak berputus asa dan bangkit pada separuh masa kedua perlawanan sehingga berhasil mendahului pasukan India dengan 18 jaringan.

 

Berangkat menyertai pasukan Negara Brunei Darussalam ialah Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah binti Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah selaku Kapten Pasukan.

 

Dengan keputusan 51-41, skuad bola jaring negara akan berhadapan semula dengan pasukan Thailand bagi pusingan playoff ke-5 dan ke-6 pada 9 September ini.

 

Mengulas mengenai perlawanan tersebut, jurulatih skuad negara, Jane Searle berkata, pasukan Thailand sebelum ini telah menewaskan pasukan negara dan untuk itu, mereka perlu memastikan mereka memberikan saingan sengit untuk keempat-empat suku.

 

Jelasnya lagi, skuad negara juga telah menunjukkan peningkatan yang ketara sepanjang kejohanan dan hasil daripada cabaran terdahulu telah mempersiapkan mereka untuk perlawanan seterusnya.

 

Untuk perlawanan seterusnya yang akan diadakan pada 8 September ini, Pakistan akan menentang China Taipei bagi pusingan playoff ke-11 dan ke-12. Manakala bagi pusingan playoff ke-9 dan ke-10 akan menyaksikan Filipina berdepan dengan Maldives.

 

Pasukan yang berjaya mara ke pusingan suku akhir ialah Sri Lanka, Hong Kong, Malaysia dan Singapura.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Stop Threatening Taiwan', Its New President William Lai Tells China

 2024-05-21 00:38:29

Water Investors Have Withdrawn Billions, Says Research

 2024-05-21 01:28:04