FacebookInstagramTwitterContact

 

National Speech Contest           >>           Beta-Alanine Supplementation May Improve Power Output During Leg Exercises           >>           HIDDEN DANGER: Beware Of Arsenic Contamination In Rice           >>           Boysenberries Found To Improve Cholesterol, Help Prevent Heart Disease           >>           Girl Said She Heard ‘Monsters’ In Her Bedroom Wall – It Turned Out To Be Something Much Worse           >>           People Are Going Crazy For This Mayor’s Little Toes           >>           Jersey Shore's Pauly D Shares Rare Update On Life With 10-Year-Old Daughter Amabella           >>           Colleen Hoover's Verity Book Becoming A Movie After It Ends With Us           >>           Asteroid Ryugu Holds Secrets Of Our Solar System's Past, Present And Future           >>           US will require all new cars to have advanced automatic braking systems by 2029           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pertandingan Memanah Tradisional Dunia Diadakan 4 Januari 2019


SIDANG Media mengenai Penganjur Pertandingan Memanah Tradisional Dunia (WTAC) bersama Pengerusi dan Pengasas Ar-Rafi Archery, Pengiran Haji Radno bin Pengiran Haji Mohammad Tahir.

 


 December 19th, 2018  |  08:22 AM  |   571 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Ar-Rafi Archery, sebuah kelab memanah tradisional pertama di Negara Brunei Darussalam akan menganjurkan Pertandingan Memanah Tradisional Dunia (WTAC) pada 4 hingga 6 Januari 2019.

 

Pertandingan bersempena dengan Brunei December Festival (BDF) 2018 itu akan berlangsung di Kompleks Sukan Jerudong nanti.

 

Demikian yang dinyatakan oleh Pengerusi dan Pengasas Ar-Rafi Archery, Pengiran Haji Radno bin Pengiran Haji Mohammad Tahir semasa sidang media yang diadakan di Bilik Dayasaing, Jabatan Kemajuan Pelancongan.

 

Menurutnya, pertandingan akan dibahagikan kepada tiga kategori, iaitu Kategori Ahli Ar-Rahfi yang berdaftar; Kategori Terbuka dan Kategori Novice yang dibukakan untuk orang ramai dari dalam dan luar negara (yang berumur 17 tahun ke atas) yang ingin mencuba sukan tersebut.

 

"Setakat ini, kami telah menerima lebih 30 penyertaan yang mana tarikh tutup penyertaan adalah pada 31 Disember ini. Pada pertandingan itu nanti, kami akan menampilkan pemanah handalan antarabangsa peringkat dunia, iaitu dari Turki," katanya.

 

Tujuan pertandingan adalah untuk melahirkan dan mewujudkan semula aktiviti memanah yang mungkin tidak begitu terdedah sebelum ini.

 

Ini sekali gus menghidupkan semula Sunnah Rasulullah yang mendorong umatnya belajar memanah, bukan bererti sekadar untuk tujuan perang tetapi manfaat kesihatan yang diperoleh daripada sukan tersebut.

 

Bagi orang ramai yang ingin mengetahui lebih lanjut atau berminat menyertai aktiviti memanah yang ditawarkan oleh Ar-Rafi Archery bolehlah berkunjung ke Kompleks Ar-Rafi di alamat No. 6 Simpang 875, Kampung Jangsak atau melayari laman Instagram mereka di 'arrafi.archery' atau berhubung terus melalui talian +673 7198099.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PelitaBrunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Close Enough To See Their Faces': Chased Down By China In South China Sea

 2024-05-02 00:57:36

Tesla Staff Say Firm's Entire Supercharger Team Fired

 2024-05-02 00:12:47