FacebookInstagramTwitterContact

 

Missing Person           >>           Verification of Accuracy Readings and Annual Registration on Weighing Machine           >>           'The First Startup673 National Hackathon'           >>           Press Conference on Fellowship Programme for Neurocritical Care           >>           Khatam Al-Qur'an Ceremony           >>           Executive Committee for National Family Day 2024 Celebration Meeting           >>           Nationwide Cleaning Campaign           >>           National Adau Gayoh Festival           >>           Exhibition highlights Discovery of Artefact Collections           >>           Beads Exhibition: 1000 Years           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Makmurkan Masjid, Raih Ganjaran Pahala


 


 April 14th, 2023  |  12:25 PM  |   164 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Majlis Khatam Al-Quran sempena Tadarus di bulan Ramadan dan Majlis Penyampaian Derma Anak-Anak Yatim bagi Kampung Bolkiah 'A' dan Bolkiah 'B' Tahun 1444 Hijrah / 2023 Masihi diadakan hari ini di Masjid Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah (YSHHB), di sini.

 

Majlis berkenaan dianjurkan oleh Jawatankuasa Takmir Masjid YSHHB.

 

Hadir selaku tetamu kehormat majlis, Penghulu Mukim Zon 2, Kampong Ayer, Awang Raimi bin Awang Rashid, yang juga memimpin bacaan Surah Al-Fatihah.

 

Sementara itu, bacaan Surah-Surah Lazim dipimpin oleh Imam Masjid YSHHB, Awang Muizzuddin bin Mohammad, manakala Belia-Belia Masjid YSHHB mengetuai bacaan Takhtim.

 

Majlis diteruskan dengan bacaan Dikir Asyraqal yang dipimpin oleh Bilal Masjid YSHHB, Awang Mohammad bin Rosdin; disusuli dengan bacaan Doa Kesyukuran yang diketuai oleh Ketua Imam Masjid YSHHB, Awang Haji Jalaluddin Jamil bin Mohd Kushairi Azam.

 

Acara diselajurkan dengan penyampaian derma kepada seramai 23 orang anak yatim dari Kampung Bolkiah 'A' dan Bolkiah 'B'.

 

Majlis tersebut antara lain bertujuan menggalakkan jemaah dan belia untuk aktif dalam apa jua kegiatan yang dianjurkan oleh masjid dan sekali gus dalam memakmurkan lagi masjid, di samping menanamkan rasa cinta membaca Al-Quran.

 

Selain itu, ia juga bertujuan untuk berbagi rezeki serta membantu meringankan beban para penerima derma dalam menyemarakkan lagi ketibaan Aidilfitri yang bakal menjelang tidak lama lagi.

 

Acara tersebut merupakan salah satu syiar untuk memakmurkan masjid dan meningkatkan amal ibadat serta merebut ganjaran yang besar di bulan Ramadan melalui amalan Tadarus Al-Quran memberi derma kepada anak-anak yatim.

 

Majlis berkenaan diharap akan dapat mengeratkan hubungan silaturahim di antara ahli Jawatankuasa Takmir Masjid YSHHB dengan para jemaah dan belia serta penduduk kampung.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Flash Floods Kill At Least 50 In Afghanistan

 2024-05-19 00:23:50

We'll Need Universal Basic Income - AI 'Godfather'

 2024-05-19 00:12:48