FacebookInstagramTwitterContact

 

Artwork Exhibition           >>           Help Local Entrepreneurs to Expand           >>           Radio DJ needs to be Creative and Proactive           >>           Al-Qur'an Learning has No Age Limit           >>           Fasting 6 Days in Syawal Promises Abundant Rewards           >>           'Avoid Today's Games that contains Elements of Gambling'           >>           Intense Haj Course           >>           MoU Signing           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Afternoon           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Morning           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


14 Pemain Bawah 12 Tahun Layak Wakili BFA


 


 July 3rd, 2023  |  10:27 AM  |   57 views

BERAKAS

 

Seramai 14 pemain bola sepak berumur bawah 12 tahun dipilih untuk mewakili Akademi Bola Sepak Brazil (Brazillian Football Academy - BFA) pada Kejohanan Piala Antarabangsa Garuda (The Garuda International Cup Tournament) yang akan berlangsung pada 6 Julai hingga 9 Julai di Bogor, Indonesia.

 

Perkara tersebut diumumkan oleh Ketua Jurulatih BFA, Edu Rodrigues Peixoto dalam satu Sidang Media Garuda Cup 2023 bertempat di Peak Club, Berakas, hari ini.

 

Menurut beliau, kejohanan bola sepak itu diiktiraf kerana mempamerkan bakat bola sepak remaja yang luar biasa dari seluruh dunia, menyediakan platform untuk pemain bola sepak muda yang bercita-cita tinggi untuk bersaing dengan pasukan terbaik dan memperoleh pengalaman yang tidak ternilai.

 

Pemilihan 14 pemain berbakat BFA jelasnya, mencerminkan komitmen akademi dalam menyediakan atlet muda yang menjanjikan pendedahan antarabangsa dan peluang untuk berkembang.

 

Di bawah bimbingan jurulatih berpengalaman BFA tambahnya, pasukan BFA bawah 12 tahun telah menjalani latihan dan persiapan rapi untuk memastikan mereka berada pada tahap terbaik untuk kejohanan berprestij ini.

 

“Para pemain telah mendedikasikan banyak masa mereka untuk mengembangkan kemahiran, pemahaman taktikal dan dinamik pasukan mereka di bawah bimbingan pakar kakitangan kejurulatihan BFA.

 

“Ibu bapa dan penjaga para pemain memberikan sokongan mereka sepenuhnya dalam pelbagai cara untuk menggalakkan pertumbuhan anak-anak mereka menjadi atlet muda yang bercita-cita tinggi," tambahnya lagi.

 

Penyertaan BFA dalam Kejohanan Bola Sepak Piala Garuda sejajar dengan misi akademi untuk membangunkan individu yang serba lengkap dan pemain bola sepak luar biasa yang boleh cemerlang di dalam dan di luar padang.

 

Kejohanan tersebut menawarkan peluang unik untuk pertukaran budaya dalam kalangan peserta dari pelbagai latar belakang dan peluang untuk atlet muda mempamerkan kemahiran mereka di pentas antarabangsa.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Post Office Lawyer Accused Of 'Big Fat Lie'

 2024-05-04 01:08:16