FacebookInstagramTwitterContact

 

Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Temporary Road Closure           >>           Temporary Closure of Petrol Stations           >>           Blood Donation Campaign           >>           Study Visit           >>           Discussion Session           >>           Village Head Appointment Certificate Presentation           >>           Presentation of Letters of Appointment and Incentive           >>           Opening Ceremony of School Leaders Convention           >>           Tahlil Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Tangani Cabaran Secara Menyeluruh


MENTERI Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Haji Aminuddin Ihsan bin Pehin Orang Kaya Saiful Mulok Dato Seri Paduka Haji Abidin semasa berucap pada acara The 8th Presidential Conference.

 


 August 28th, 2018  |  10:51 AM  |   253 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Para belia terutama pelajar dan lepasan graduan berdepan dengan kebimbangan dan cabaran termasuk dalam pekerjaan dan perusahaan.

 

Cabaran-cabaran itu perlu ditangani bersama secara menyeluruh, dan melalui pendekatan 'Whole of Government' dan 'Whole of Nation', di mana perlunya kerjasama daripada semua pihak sebagai tanggungjawab bersama.

 

Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Awang Haji Aminuddin Ihsan bin Pehin Orang Kaya Saiful Mulok Dato Seri Paduka Haji Abidin berucap demikian pada acara The 8th Presidential Conference bertemakan 'Frame of Mind : The 21st Century Youth', berlangsung di Pusat Persidangan Antarabangsa, Berakas.

 

Yang Berhormat Menteri seterusnya berkata, kita kini tinggal dalam dunia tanpa sempadan dan perlu bersedia untuk menghadapi segala perubahan yang mendatang, termasuk langkah-langkah ke hadapan menuju ekonomi digital dan menyediakan ekosistem bagi menggalakkan pengusaha-pengusaha muda mengambil peluang-peluang pasaran dan antarabangsa.

 

Acara termasuk perbincangan para panel bersama agensi-agensi kerajaan dan bukan kerajaan bagi membincangkan isu-isu penting, kebolehpasaran dan keusahawanan.

 

Antara yang hadir, Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Awang Iswandy bin Ahmad dan Yang Berhormat Dayang Khairunnisa binti Awang Haji Ash'ari dan Pesuruhjaya Tinggi British ke Negara Brunei Darussalam, Tuan Yang Terutama Richard Stephen Lindsay.

 

Ia adalah anjuran Brunei Students' Union in the United Kingdom and Eire's (BSU).

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Close Enough To See Their Faces': Chased Down By China In South China Sea

 2024-05-02 00:57:36

Tesla Staff Say Firm's Entire Supercharger Team Fired

 2024-05-02 00:12:47